—-
Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
Privacy & Change® is een handelsnaam van Privacy & Change B.V, KVK-nummer 91310830.
Algemene voorwaarden versie september 2023.
_______________________________________________________
1. Privacy & Change B.V. (hierna: P&C), is een zakelijke dienstverlener die ook onder de handelsnaam Privacy & Change onder meer de volgende diensten levert:
- Project- en programma-management;
- Trainingen;
- Consultancy;
- Coaching;
- Arbeidsbemiddeling.
_____________
2. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden, inclusief vervolgwerkzaamheden, die verricht worden door P&C. Andere algemene voorwaarden zijn expliciet niet van toepassing.
_________
3. Iedere aansprakelijkheid van P&C is beperkt tot het bedrag dat betaald wordt onder de beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Mocht, om een of andere reden, er niet betaald worden onder de beroeps-aansprakelijkheidsverzekering, dan geldt een maximale aansprakelijkheid tot het bedrag van de door de klant aan P&C betaalde vergoeding exclusief BTW over het laatste jaar, met een maximum van € 50.000,-.
_____
4. Bij schade aan personen of zaken waarvoor P&C verantwoordelijk is, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat betaald wordt onder de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
_—-
5. P&C factureert bij doorlopende diensten maandelijks aan het einde van een kalendermaand. Trainingen of andere éénmalige diensten worden gefactureerd nadat ze zijn geleverd en strippenkaarten voor coaching worden gefactureerd bij de afname daarvan. Facturen worden verstuurd per email. De klant gaat hiermee akkoord. Betaling van facturen dient te gebeuren binnen de termijn zoals vermeld op de factuur. In het geval er geen termijn staat vermeld, geldt een betalingstermijn van 30 dagen na factuurdatum. De klant is na de betalingstermijn in verzuim, nadat een ingebrekestelling verstuurd is waarvan de termijn ook is overschreden. Vanaf de dag na het einde van betalingstermijn kan P&C de wettelijke, in Nederland geldende handelsrente berekenen, welke klant verplicht is om te betalen tezamen met het oorspronkelijke factuurbedrag.
______
6. P&C is gerechtigd haar tarieven jaarlijks aan te passen. Bij een onvoorziene kostenontwikkeling of inflatie kan ook een tussentijdse aanpassing van het tarief plaatsvinden. Bij een aanpassing van het tarief zal uiterlijk één (1) maand van tevoren een tariefvoorstel verstuurd worden aan de klant.
________
7. Elke overeenkomst tussen P&C en de klant wordt aangegaan voor onbepaalde duur. Elk der partijen kan de overeenkomst schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand. Bij annulering van een training worden de daarvoor reeds gemaakte kosten alsnog in rekening gebracht. Deze kosten worden gesteld op 1/3e (33%) van de overeengekomen vergoeding.
_______
8. De relatie tussen P&C en haar klant wordt beheerst door Nederlands recht. In het geval van een geschil zullen partijen eerst op directieniveau proberen tot een oplossing te komen. Indien dit niet lukt, zal een geschil worden beslecht door de rechtbank in Zutphen/ Gelderland.